ΚΕ.Δ.Δ.Υ (Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών)
Για να εγγραφεί ένα παιδί με ειδικές ανάγκες σε ειδικό σχολείο ή σε ειδική σχολή επαγγελματικής κατάρτισης ή για να μπορέσει να εξετασθεί με ειδική εξέταση (προφορική ή γραπτή) θα πρέπει πρώτα να πάρει κάποια σχετική έκθεση από αναγνωρισμένη ιατροπαιδαγωγική υπηρεσία. Μπορείτε να απευθυνθείτε στα Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών (Κ.Ε.Δ.Δ.Υ) που λειτουργούν στις έδρες των νομών ή νομαρχιών για να πληροφορηθείτε για το τι πρέπει να κάνετε. Η ομάδα που θα εξετάσει το παιδί σας αποτελείται από ιατρό (παιδοψυχίατρο ή παιδίατρο), ψυχολόγο, κοινωνικό λειτουργό και ειδικό παιδαγωγό. Εκτός από την διάγνωση του προβλήματος η ομάδα αυτή θα σας υποδείξει και σε ποιο Ειδικό σχολείο ή Τμήμα ένταξης μπορείτε να εγγράψετε το παιδί σας.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών:
Το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι αποκεντρωμένη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, και έχει ως σκοπό την προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. αναλαμβάνειδραστηριότητες υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
1.Η έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας.
2. Η εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα καθώς και η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους, τους διευθυντές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς των ΣΜΕΑ.
3.Η εισήγηση για την κατάρτιση προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτωνψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης, δημιουργικής απασχόλησης καθώς και την εφαρμογή άλλων επιστημονικών, κοινωνικών και λοιπών υποστηρικτικών μέτρων για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα σχολεία, στην έδρα του ΚΕΔΔΥ ή στο σπίτι.
4.Η συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και επαγγελματική υποστήριξη, σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης και τη διοργάνωση προγραμμάτων ενημέρωσης και συμβουλευτικής για τους γονείς των μαθητών και τους ασκούντες τη γονική μέριμνα.
5.Ο καθορισμός του είδους των βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη ένα παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι καθώς και η κατάρτιση των προτάσεων για την καλύτερη παραμονή του στους χώρους της εκπαίδευσης.
6.Η εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις εξετάσεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
7.Η εισήγηση για την ίδρυση, κατάργηση, προαγωγή, υποβιβασμό, μετατροπή, ή συγχώνευση σχολείων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης.
Θα πρέπει να επισημανθεί και να διευκρινιστεί ότι όλες οι πράξεις, ενέργειες και εισηγήσεις του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό.
Κάθε χρόνο διεξάγεται έρευνα στα σχολεία, τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, για τον εντοπισμό μαθητών που χρήζουν παρέμβασης. Οι μαθητές για τους οποίους προκύπτουν ενδείξεις ότι εμπίπτουν στις κατηγορίες των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καταγράφονται στο αρχείο του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους και τη συγκατάθεση των γονέων τους παραπέμπονται για περαιτέρω αξιολόγηση. Για κάθε παιδί που αξιολογείται, συντάσσεται και κρατείται στην υπηρεσία απόρρητος ατομικός φάκελος.
Πέραν της αξιολόγησης του παιδιού, το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι δυνατό να αναλάβει και υπηρεσίες υποστήριξης των οικογενειών των παιδιών, όπου και όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Στην περίπτωση αυτή αναπτύσσει ενέργειες και προγράμματα συμβουλευτικής γονέων τα οποία υλοποιούνται μέσα από ατομικές ή ομαδικές συναντήσεις με τους γονείς σε τακτά χρονικά διαστήματα.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ
Α) Στο Σχολείο
Σε περίπτωση που εκτιμηθεί από το διδακτικό προσωπικό του σχολείου ότι κάποιος μαθητής παρουσιάζει κάποια από τα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω, σε συνεργασία με το Διευθυντή του Σχολείου, καλούν το Σχολικό Σύμβουλο της περιοχής τους για να τον συμβουλευτούν και να καταρτίσουν από κοινού ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης βραχύχρονης διάρκειας.
Αν όμως κατά την εκτίμηση τους οι δυσκολίες παραμένουν, μπορούν να απευθυνθούν στο Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής για να ζητήσουν τη συνδρομή του. Αν κατά την εκτίμηση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής υπάρχουν ενδείξεις για σοβαρή διαταραχή, τότε σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να παραπεμφθεί ο μαθητής στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., για Διάγνωση και Αξιολόγηση. Καλό είναι, λοιπόν, να αποφεύγεται η παραπομπή στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. για περιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν στα Σχολεία και το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. να θεωρείται ως το έσχατο μέσο Διάγνωσης-Αξιολόγησης.
Β) Στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
Αρχικά, ο Γονιός ή ο έχων τη γονική μέριμνα επικοινωνεί με την υπηρεσία του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και δίνει τα στοιχεία της αίτησής του. Στη συνέχεια, αφού οριστεί η επιτροπή αξιολόγησης στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., σε επικοινωνία με τους γονείς ορίζονται τα ραντεβού που απαιτούνται για τη διαδικασία αξιολόγησης. Η αξιολόγηση του μαθητή ολοκληρώνεται σε περισσότερες από μία συναντήσεις.
Το σχολείο συμβάλλει στη διαδικασία αξιολόγησης παρέχοντας στην υπηρεσία οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικές με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο/η μαθητής/τρια.. Μετά την αξιολόγηση συντάσσεται η γνωμάτευση και το Ειδικό Εξατομικευμένο Πρόγραμμα, τα οποία αποστέλλονται στο Σχολείο.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ:
Σύμφωνα με το Ν. 2817/2000 άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής, εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.
Στα άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσοι:
·Έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα
·Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι)
·Έχουν σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα ή προβλήματα υγείας
·Έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας
·Έχουν ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία
·Έχουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης
Επίσης:
·Πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μια από τις προηγούμενες περιπτώσεις αλλά έχουν την ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη χρονική περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.
ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΤΑ Κέντρα Διαφοροδιάγνωσης Διάγνωσης και Υποστήριξης Ειδικών Εκπαιδευτικών Αναγκών:
Το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι αποκεντρωμένη δημόσια εκπαιδευτική υπηρεσία, αρμοδιότητας Υπουργείου Παιδείας, και έχει ως σκοπό την προσφορά υπηρεσιών διάγνωσης, αξιολόγησης και υποστήριξης των μαθητών και ιδιαίτερα εκείνων που έχουν ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Επίσης το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. αναλαμβάνειδραστηριότητες υποστήριξης, πληροφόρησης και ευαισθητοποίησης των εκπαιδευτικών, των γονέων και της κοινωνίας.
ΠΟΙΕΣ ΕΙΝΑΙ ΟΙ ΑΡΜΟΔΙΟΤΗΤΕΣ ΤΟΥ Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
1.Η έρευνα για τη διαπίστωση του είδους και του βαθμού των δυσκολιών των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες στο σύνολο των παιδιών σχολικής και προσχολικής ηλικίας.
2. Η εισήγηση για την εγγραφή, κατάταξη και φοίτηση στην κατάλληλη σχολική μονάδα καθώς και η παρακολούθηση και αξιολόγηση της εκπαιδευτικής πορείας των μαθητών σε συνεργασία με τους σχολικούς συμβούλους, τους διευθυντές των σχολείων και τους εκπαιδευτικούς των ΣΜΕΑ.
3.Η εισήγηση για την κατάρτιση προσαρμοσμένων εξατομικευμένων ή ομαδικών προγραμμάτωνψυχοπαιδαγωγικής και διδακτικής υποστήριξης, δημιουργικής απασχόλησης καθώς και την εφαρμογή άλλων επιστημονικών, κοινωνικών και λοιπών υποστηρικτικών μέτρων για τα άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, στα σχολεία, στην έδρα του ΚΕΔΔΥ ή στο σπίτι.
4.Η συμβουλευτική υποστήριξη και ενημέρωση στο διδακτικό προσωπικό και σε όσους συμμετέχουν στην εκπαιδευτική διαδικασία και επαγγελματική υποστήριξη, σε όλη την έκταση της εκπαίδευσης και τη διοργάνωση προγραμμάτων ενημέρωσης και συμβουλευτικής για τους γονείς των μαθητών και τους ασκούντες τη γονική μέριμνα.
5.Ο καθορισμός του είδους των βοηθημάτων και οργάνων που έχει ανάγκη ένα παιδί στο σχολείο ή στο σπίτι καθώς και η κατάρτιση των προτάσεων για την καλύτερη παραμονή του στους χώρους της εκπαίδευσης.
6.Η εισήγηση για την αντικατάσταση των γραπτών δοκιμασιών των μαθητών με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες με προφορικές ή άλλης μορφής δοκιμασίες στις εξετάσεις της δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης.
7.Η εισήγηση για την ίδρυση, κατάργηση, προαγωγή, υποβιβασμό, μετατροπή, ή συγχώνευση σχολείων ειδικής αγωγής και τμημάτων ένταξης.
Θα πρέπει να επισημανθεί και να διευκρινιστεί ότι όλες οι πράξεις, ενέργειες και εισηγήσεις του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. έχουν εκπαιδευτικό προσανατολισμό.
Κάθε χρόνο διεξάγεται έρευνα στα σχολεία, τους μήνες Νοέμβριο και Δεκέμβριο, για τον εντοπισμό μαθητών που χρήζουν παρέμβασης. Οι μαθητές για τους οποίους προκύπτουν ενδείξεις ότι εμπίπτουν στις κατηγορίες των ατόμων με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες καταγράφονται στο αρχείο του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και σε συνεργασία με τους εκπαιδευτικούς τους και τη συγκατάθεση των γονέων τους παραπέμπονται για περαιτέρω αξιολόγηση. Για κάθε παιδί που αξιολογείται, συντάσσεται και κρατείται στην υπηρεσία απόρρητος ατομικός φάκελος.
Πέραν της αξιολόγησης του παιδιού, το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. είναι δυνατό να αναλάβει και υπηρεσίες υποστήριξης των οικογενειών των παιδιών, όπου και όταν αυτό κρίνεται απαραίτητο. Στην περίπτωση αυτή αναπτύσσει ενέργειες και προγράμματα συμβουλευτικής γονέων τα οποία υλοποιούνται μέσα από ατομικές ή ομαδικές συναντήσεις με τους γονείς σε τακτά χρονικά διαστήματα.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ Η ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΠΟΥ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙΤΑΙ
Α) Στο Σχολείο
Σε περίπτωση που εκτιμηθεί από το διδακτικό προσωπικό του σχολείου ότι κάποιος μαθητής παρουσιάζει κάποια από τα στοιχεία που αναφέραμε παραπάνω, σε συνεργασία με το Διευθυντή του Σχολείου, καλούν το Σχολικό Σύμβουλο της περιοχής τους για να τον συμβουλευτούν και να καταρτίσουν από κοινού ένα πρόγραμμα αντιμετώπισης βραχύχρονης διάρκειας.
Αν όμως κατά την εκτίμηση τους οι δυσκολίες παραμένουν, μπορούν να απευθυνθούν στο Σχολικό Σύμβουλο Ειδικής Αγωγής για να ζητήσουν τη συνδρομή του. Αν κατά την εκτίμηση του Σχολικού Συμβούλου Ειδικής Αγωγής υπάρχουν ενδείξεις για σοβαρή διαταραχή, τότε σε συνεργασία με τους γονείς μπορεί να παραπεμφθεί ο μαθητής στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., για Διάγνωση και Αξιολόγηση. Καλό είναι, λοιπόν, να αποφεύγεται η παραπομπή στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. για περιπτώσεις, οι οποίες μπορούν να αντιμετωπιστούν στα Σχολεία και το Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. να θεωρείται ως το έσχατο μέσο Διάγνωσης-Αξιολόγησης.
Β) Στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ.
Αρχικά, ο Γονιός ή ο έχων τη γονική μέριμνα επικοινωνεί με την υπηρεσία του Κ.Ε.Δ.Δ.Υ. και δίνει τα στοιχεία της αίτησής του. Στη συνέχεια, αφού οριστεί η επιτροπή αξιολόγησης στο Κ.Ε.Δ.Δ.Υ., σε επικοινωνία με τους γονείς ορίζονται τα ραντεβού που απαιτούνται για τη διαδικασία αξιολόγησης. Η αξιολόγηση του μαθητή ολοκληρώνεται σε περισσότερες από μία συναντήσεις.
Το σχολείο συμβάλλει στη διαδικασία αξιολόγησης παρέχοντας στην υπηρεσία οποιεσδήποτε πληροφορίες σχετικές με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζει ο/η μαθητής/τρια.. Μετά την αξιολόγηση συντάσσεται η γνωμάτευση και το Ειδικό Εξατομικευμένο Πρόγραμμα, τα οποία αποστέλλονται στο Σχολείο.
ΠΟΙΑ ΕΙΝΑΙ ΤΑ ΑΤΟΜΑ ΜΕ ΕΙΔΙΚΕΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΕΣ ΑΝΑΓΚΕΣ:
Σύμφωνα με το Ν. 2817/2000 άτομα με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες θεωρούνται τα άτομα που έχουν σημαντική δυσκολία μάθησης και προσαρμογής, εξαιτίας σωματικών, διανοητικών, ψυχολογικών, συναισθηματικών και κοινωνικών ιδιαιτεροτήτων.
Στα άτομα αυτά περιλαμβάνονται όσοι:
·Έχουν νοητική ανεπάρκεια ή ανωριμότητα
·Έχουν ιδιαίτερα σοβαρά προβλήματα όρασης (τυφλοί, αμβλύωπες) ή ακοής (κωφοί, βαρήκοοι)
·Έχουν σοβαρά νευρολογικά ή ορθοπεδικά ελαττώματα ή προβλήματα υγείας
·Έχουν προβλήματα λόγου και ομιλίας
·Έχουν ειδικές δυσκολίες στη μάθηση, όπως δυσλεξία, δυσαριθμησία, δυσαναγνωσία
·Έχουν σύνθετες γνωστικές, συναισθηματικές και κοινωνικές δυσκολίες και όσοι παρουσιάζουν αυτισμό και άλλες διαταραχές ανάπτυξης
Επίσης:
·Πρόσωπα νηπιακής, παιδικής και εφηβικής ηλικίας που δεν ανήκουν σε μια από τις προηγούμενες περιπτώσεις αλλά έχουν την ανάγκη από ειδική εκπαιδευτική προσέγγιση και φροντίδα για ορισμένη χρονική περίοδο ή για ολόκληρη την περίοδο της σχολικής ζωής τους.
Διευθύνσεις και στοιχεία επικοινωνίας Κ.Ε.Δ.Δ.Υ
Σύμφωνα με τον νόμο αρμόδια υπηρεσία για να γνωματεύσει αν ένα παιδί (μέχρι 18 χρονών) έχει ή όχι δυσλεξία είναι τα Κέντρα Διάγνωσης Διαφοροδιάγνψσης και Υποστήριξης (ΚΕΔΔΥ). Επειδή όμως τα ΚΕΔΔΥ είναι συνήθως πολύ γεμάτα κάθε χρόνο γίνονται δεκτές (κατ' εξαίρεσην) γνωματεύσεις από αναγνωρισμένα Ιατροπαιδαγωγικά Κέντρα.
Α' ΑΘΗΝΑΣ, Κανδάνου 18
115 26 ΑθήναΤηλ.: 210-6929636 210-6929637
Φαξ: 210-69296172.
Β' ΑΘΗΝΑΣ, Λεωφ. Ηρακλείου 268
142 31 Ν. ΙωνίαΤηλ.: 210-2797176
Φαξ: 210-27517353.
Γ΄ ΑΘΗΝΑΣ, Θηβών 250
122 44 ΑιγάλεωΤηλ.: 210-5610995
Φαξ: 210-56136554.
Δ' ΑΘΗΝΑΣ, Καλαμακίου 46 & Ταξιαρχών
175 55 ΆλιμοςΤηλ.: 210-9889582
Φαξ: 210-98238745.
ΠΕΙΡΑΙΑ, Τζαβέλα 88
185 33 ΠειραιάςΤηλ.: 210-4131561
Φαξ: 210-41315096.
ΑΝΑΤ. ΑΤΤΙΚΗΣΙ. , Μεταξά 35 κ' Λεωφ. Λαυρίου
194 00 Καρελλάς ΚορωπίΤηλ.: 210-6646669
Τηλ.: & Φαξ: 210-60280507.
ΔΥΤ. ΑΤΤΙΚΗΣ, Περσεφόνης 19
192 00 ΕλευσίναΤηλ.: 210-5561665
Φαξ: 210-55619908.
ΑΙΤΩΛΟΑΚΑΡΝΑΝΙΑΣ, Ναυπάκτου 168
302 00 ΜεσολόγγιΤηλ.: 26310-55258, 26310-55259, 26310-55077
Φαξ: 26310-550639.
ΑΡΓΟΛΙΔΑΣ, Ανδριανουπόλεως 14 & Θερμογιάννη
211 00 ΝαύπλιοΤηλ.: 27520-96065, 27520-96066
Φαξ:27520-9606710.
ΑΡΚΑΔΙΑΣ, Κύπρου 40-44
221 00 ΤρίποληΤηλ.: 2710-223426, 2710-221575
Φαξ: 2710-22157611.
ΑΡΤΑΣ, Κατσιμήτρου & Λουριώτη 1, Τρίγωνο
471 00 ΆρταΤηλ.: 26810-22580
Φαξ: 26810-2103212.
ΑΧΑΪΑΣ, Μακεδονίας 59-61
262 23 ΠάτραΤηλ.: 2610-456060-69,
Φαξ: 2610-42999513.
ΒΟΙΩΤΙΑΣ, Αριστοφάνους
321 00 ΛιβαδειάΤηλ. & Φαξ: 22610-8897314.
ΓΡΕΒΕΝΩΝ, Γ. Μπουσίου 50
511 00 ΓρεβενάΤηλ.: 24620-23104
Φαξ: 24620-8797615.
ΔΡΑΜΑΣ, Αμπελάκια, ΤΘ 1076
661 00 Δράμα Τηλ.: 25210-76511
Φαξ: 25210-7651216.
ΔΩΔΕΚΑΝΗΣΟΥ, Άμστερνταμ 6, Ροδίνι
851 00 ΡόδοςΤηλ. & Φαξ: 22410-4319517.
ΕΒΡΟΥ, 9ο χλμ. Αλεξανδρούπολης – Πελαγίας
681 01 ΑλεξανδρούποληΤηλ.: 25510-80170
Φαξ: 25510-8375018.
ΕΥΒΟΙΑΣ, 9ο χλμ. Χαλκίδας-Ψαχνών
341 00 ΧαλκίδαΤηλ.: 22210-41235, 22210-41225
Φαξ: 22210-4134519.
ΕΥΡΥΤΑΝΙΑΣ, Ναπολ. Ζέρβα 3
36100- ΚαρπενήσιΤηλ.: 22370-80127
Φαξ: 22370-8078720.
ΖΑΚΥΝΘΟΥ, Κολυβα 85 & Ηλιακοπούλου
291 00 ΖάκυνθοςΤηλ.: 26950-43889
Φαξ: 26950-2496721.
ΗΛΕΙΑΣ, Ν.Ε.Ο. Πύργου-Πατρών (κτήριο Κεκυκαμεα)
271 00 ΠύργοςΤηλ.: 26210-20338
Φαξ: 26210-2033922.
ΗΜΑΘΙΑΣ, Μουμόγλου 1, Παρ. Εδέσσης
591 00 ΒέροιαΤηλ.: 23310-77950, 23310-77960
Φαξ: 23310-7796523.
ΗΡΑΚΛΕΙΟΥΣταυρινίδη 1 Αγ. Ιωάννης
714 09 ΗράκλειοΤηλ.: 2810-215020-29 - 2810-215030-39 -
Φαξ: 2810-36023024.
Α΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Χάλκης 8 10ο χιλ. Θεσσαλονίκης- ΜουδανιώνΤηλ: 2310-365013
Φαξ: 2310-64958425.
Β΄ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ, Κολοκοτρώνη 22
564 30 ΣταυρούποληΤηλ.: 2310-603384
Φαξ: 2310-58813926.
ΘΕΣΠΡΩΤΙΑΣ, Ευροίας 1
461 00 ΗγουμενίτσαΤηλ.: 26650-29266
Φαξ: 26650-2377727.
ΙΩΑΝΝΙΝΩΝ, Γ. Παπανδρέου 4-6 (2ο Γυμνάσιο Ιωαννίνων)
454 44 ΙωάννιναΤηλ. & Φαξ: 26510-7538728.
ΚΑΒΑΛΑΣ , Παλαιολόγου 9
654 03 ΚαβάλαΤηλ: 2510-241141
Φαξ:2510-83114129.
ΚΑΡΔΙΤΣΑΣ, Πλαστήρα 21
43 100 ΚαρδίτσαΤηλ: 24410-79892
Τηλ. & Φαξ:24410-7989130.
ΚΑΣΤΟΡΙΑΣ, Αγίου Αθανασίου 36
521 00 ΚαστοριάΤηλ.: 24670-44021, 24670-44067
Φαξ: 24670-42024
ΚΕΡΚΥΡΑΣ, Δημ. Καββαδά 22
491 00 ΚέρκυραΤηλ.: 26610-81055 - 26610-81045
Φαξ: 26610-8104332.
ΚΕΦΑΛΛΗΝΙΑΣ, Ι. Μομφεράτου 30 & Χαροκόπου, ΤΚ 281 00 ΑργοστόλιΤηλ.: 26710-27475
Φαξ: 26710 2747633.
ΚΙΛΚΙΣ, Πύρρου & Βενιζέλου 1
611 00 ΚιλκίςΤηλ: 23410-27045
Τηλ. & Φαξ: 23410-7715734.
ΚΟΖΑΝΗΣ, Μακρυγιάννη 21
501 00 ΚοζάνηΤηλ.: 2461036145
Φαξ: 246102875135.
ΚΟΡΙΝΘΙΑΣ, Κολιάτσου 20
201 00 ΚόρινθοςΤηλ.: 27410-74754
Τηλ. & Φαξ:27410-7475336.
ΚΥΚΛΑΔΩΝ, Γ. Παπανδρέου 1 έναντι Νοσοκομείου Σύρου
841 00 ΕρμούποληΤηλ.: 22810-79628, 22810-79626, 22810-79627
Φαξ: 22810-7962537.
ΛΑΚΩΝΙΑΣ, Ιωάννου & Αικατερ. Γρηγορίου 13
231 00 ΣπάρτηΤηλ.: 27310-86627
Φαξ: 27310-8265738.
ΛΑΡΙΣΑΣ, Καστοριάς 2α
413 35 ΛάρισαΤηλ.: 2410-555223
Φαξ: 2410-55522239.
ΛΑΣΙΘΙΟΥ, Σόλωνος 3, έναντι Διοικητηρίου
721 00 Άγιος ΝικόλαοςΤηλ.: & Φαξ: 28410-8248040.
ΛΕΣΒΟΥ, Καραντώνη 17
811 00 ΜυτιλήνηΤηλ.: 22510-37344
Τηλ. & Φαξ: 22510-3734541.
ΛΕΥΚΑΔΑΣ, Καραβέλα 11
311 00 ΛευκάδαΤηλ. & Φαξ: 26450-2630942.
ΜΑΓΝΗΣΙΑΣ, Φερών και Ζάχου
383 34 ΒόλοςΤηλ. & Φαξ: 24210-2081843.
ΜΕΣΣΗΝΙΑΣ, Καπετάν Κρόμπα 11
241 00 ΚαλαμάταΤηλ. & Φαξ:: 27210-8836344.
ΞΑΝΘΗΣ , 11ο Δημ. Σχ. Ξάνθης
Νεάπολη
671 00 ΞάνθηΤηλ.: 25410-83691
Φαξ: 25410-8368945.
ΠΕΛΛΑΣ, Φλωρίνης 73,
Εθνική οδός 'Έδεσσας-Φλώρινας
ΈδεσσαΤηλ.: 23810-51450
Φαξ: 23810-5145246.
ΠΙΕΡΙΑΣ, Ξηρομερίτου 15
601 00 ΚατερίνηΤηλ.: 23510-20813
Φαξ: 23510-2383147.
ΠΡΕΒΕΖΑΣ, Φόρος έναντι ΑΤΕ
481 00 ΠρέβεζαΤηλ.: 26820-89638
Φαξ: 26820-8933848.
ΡΕΘΥΜΝΟΥ, Καλλιρρόης Παρρέν & Σιγανού 4
741 00 ΡέθυμνοΤηλ.: 2831050613
Τηλ. & Φαξ: 283103518549.
ΡΟΔΟΠΗΣ, Μ. Μπότσαρη 1
691 00 ΚομοτηνήΤηλ.: 2531081288
Φαξ: 25310-8289650.
ΣΑΜΟΥ, Κωνσταντινουπόλεως 3 Περιοχή Προσφυγικά
831 00 ΣάμοςΤηλ.: 22730-87214 -15
Φαξ: 22730-8761451.
ΣΕΡΡΩΝ, 3ο χλμ. Σερρών Δράμας
621 21 ΣέρρεςΤηλ.: 23210-23424
Τηλ. & Φαξ: 23210-9808252.
ΤΡΙΚΑΛΩΝ, Μπότσαρη 2
421 00 ΤρίκαλαΤηλ.: 24310-46407-09
Φαξ: 24310-4641053.
ΦΘΙΩΤΙΔΑΣ, Παύλου Μπακογιάννη 2
351 00 ΛαμίαΤηλ.: 22310-66162
Τηλ. & Φαξ: 22310-6616354.
ΦΛΩΡΙΝΑΣ, Μ. Αλεξάνδρου 111
531 00 ΦλώριναΤηλ. & Φαξ: 23850-4561150.
ΦΩΚΙΔΑΣ, Φρουρίου 47 (κτήρια ΚΕΓΕ)
331 00 ΆμφισσαΤηλ.: 22650-79287,
Φαξ: 22650-2380356.
ΧΑΛΚΙΔΙΚΗΣ, Κτήριο Κεκυκαμέα, ΤΘ 1654
631 00 ΠολύγυροςΤηλ. & Φαξ: 23710-2191557.
ΧΑΝΙΩΝ , 8ης Δεκεμβρίου 59-61
731 32 ΧανιάΤηλ.: 28210-50492 (ψυχ.), 28210-46315 (εκπ/κοι), 28210-54390 (κοιν. λειτ.),
Φαξ: 28210-2766558.
ΧΙΟΥ, Πασπάτη & Ροζαρίου
821 00 ΧίοςΤηλ. & Φαξ: 22710-24721