Πρόγραμμα παρέμβασης στην ανάγνωση
για παιδιά με δυσλεξία ή άλλες μαθησιακές δυσκολίες
Το πρόγραμμα είναι ατομικό και απευθύνεται σε παιδιά έως 10 ετών που δεν έχουν κατακτήσει επαρκώς τη διαδικασία της ανάγνωσης, με αποτέλεσμα να δυσκολεύονται να διαβάσουν και να επηρεάζεται η γενικότερη μαθησιακή τους ικανότητα.
Η ανάγνωση αποτελεί μια πολύπλοκη γνωστική διαδικασία αποκωδικοποίησης συμβόλων, με σκοπό την κατανόηση ενός κειμένου. Πολλά παιδιά, καθ` όλη τη διάρκεια της σχολικής ζωής, δυσκολεύονται στην ανάγνωση, αδυναμία που αργότερα τα ακολουθεί και στην ενήλικη ζωή. Η αποτυχία ενός παιδιού να ανταποκριθεί στις απαιτήσεις του σχολείου και στην κατάκτηση επαρκών γνωστικών δεξιοτήτων αποτελεί ένα σημαντικό πρόβλημα που αφορά, πρώτα από όλα, το ίδιο το παιδί, επηρεάζει στην οικογένειά του, αλλά επεκτείνεται και στην κοινωνία. Σε μία γνωστικά και τεχνολογικά προηγμένη κοινωνία, η οποία μετεξελίσσεται σε κοινωνία της πληροφορίας και της γνώσης, και όπου η χρήση του λόγου έχει ιδιαίτερη βαρύτητα, η ευχερής κατάκτηση των δεξιοτήτων της γραφής και της ανάγνωσης φαίνεται απολύτως αναγκαία για την ένταξη και την προσαρμογή ενός ανθρώπου σε αυτήν. Στη σύγχρονη κοινωνία, που χαρακτηρίζεται από εντατικούς εκπαιδευτικούς ρυθμούς, οι μαθητές που αδυνατούν να ανταποκριθούν στις αναμενόμενες σχολικές επιδόσεις, βιώνουν συνεχή απογοήτευση, προσωπική ανεπάρκεια, αμηχανία, άγχος και αυτό-υποτίμηση.
Στόχος είναι, μέσα από ένα εξατομικευμένο και προσαρμοσμένο στις ανάγκες του κάθε παιδιού πρόγραμμα, να βρεθούν εναλλακτικοί τρόποι κατάκτησης της ανάγνωσης και κατανόησης του περιεχομένου ενός κειμένου. Με την κατάλληλη γνωστική ενίσχυση (κάρτες, ειδικά κείμενα για κάθε ηλικία…), καθώς και με τη συνεχή ενθάρρυνση, το παιδί θα αρχίσει σταδιακά να εξοικειώνεται με τη διαδικασία της ανάγνωσης, ξεπερνώντας, τελικά, τη δυσκολία του και κατακτώντας μια από τις σημαντικότερες, για την προσωπική και κοινωνική του εξέλιξη, δεξιότητες.
Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στο 6944175249.